https://www.youtube.com/watch?v=8tRuVcdKM9g

Bee Gees - Alone (Official Video) [Audio Remastered]

I was a midnight rider on a cloud of smoke
我是煙雲中的午夜車手
I could make a woman hang on every single stroke
我能讓女人神魂顛倒
I was an iron man
但我鐵石心腸
I had a master plan
儘管手段老道
But I was alone
卻依然獨自一人


I could hear you breathing
我能聽到你的呼吸
With a sigh of the wind
帶著風的嘆息
I remember how your body started trembling
我依然記得身體顫抖的那般劇烈
Oh, what's a night it's been
噢 多麼美妙的夜晚啊
And for the state I'm in
因為在那
I'm still alone
我依然獨身


And all the wonders made for the Earth
造物的所有奇蹟
And all the hearts in all creation
世間的一切愛情
Somehow I always end up alone
我嘗試各種方式來告別孤獨
Always end up alone
嘗試各種方式
So I play, I'll wait
我獨自彈奏.獨自等待
'Cause you know that love takes time
因為你知道愛需要點時間來醞釀
We came so far
我們相隔遙遠
Just the beat of a lonely heart
只為了一顆孤獨寂寞的心
And it's mine
讓我覺得...
I don't wanna be alone
我不想在獨自一人


Well, since I got no message on your answer phone
好的.你不再發簡訊給我了
And since you're busy every minute.
總是喊忙沒有空
I just stay at home
我只能獨自在家
I make believe you care
我相信你是在乎我的
I feel you everywhere
我感覺你在任何處
But I'm still alone
但我還是很孤獨


I'm on a wheel of fortune with a twist of fate
我隨命運擺佈
Cause I know it isn't heaven, is it love or hate
因為我知道這裡不是天堂.是愛或是恨
Am I the subject of the pain
痛苦與我為伍
Am I the stranger in the rain
在雨中我毫無依靠
I am alone
我很孤獨


And if there glory there to behold
但是我曾經看見榮耀
Maybe it's my imagination
或許這是我的幻覺吧


Another story there to be told
說的是別人吧
So I play, I'll wait
我獨自彈奏.獨自等待
And I pray it's not too late
我祈求著一切別太遲


We came so far
我們相隔遙遠
Just the beat of a lonely heart
只為了一顆孤獨寂寞的心
And it's mine
讓我覺得...
I don't wanna be alone
我不想在獨自一人


And all the wonders made for the Earth
造物的所有奇蹟
And all the hearts in all creation
世間的一切愛情
Another story there to be told
說的是另外一個世界吧


So I play, I'll wait
我獨自彈奏.獨自等待
And I pray it's not too late
我祈求著一切別太遲
We came so far
我們相隔遙遠
Just the beat of a lonely heart
只為了一顆孤獨寂寞的心
And it's mine
讓我覺得...
I don't wanna be alone
我不想在獨自一人


Gone, but not out of sight
走吧徹底的離去吧
I'm caught in the rain and there's no one home
我被雨淋濕了.卻沒有人在家回應
Face the heat of the night
面對著冷熱交加夜晚
The one that you love's got a heart that's made of stone
你的愛人卻是那樣的鐵石心腸


Shine and search for the light
去追於閃耀的陽光吧
And sooner or later you'll be cruising on your ocean
總有一天你將會有屬於自己的天空
And clean out of sight
無影無蹤
I'm caught in the rain and there's no one home
我被雨淋濕了.卻沒有人在家回應

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 aronhsu 的頭像
    aronhsu

    Aron Hsu 的部落格

    aronhsu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()